План – конспект на групу уроків з учнями 5 кл. з теми «БАСКЕТБОЛ»
МЕТА УРОКУ: виховувати настирливість, силу волі, впевненість в своїх силах, почуття товариськості, взаємодопомоги і колективізму.
ЗАВДАННЯ УРОКУ: 1) – ознайомити учнів з правилами гри у баскетбол, способами і технікою пересування, технікою володіння м'ячем, основами тактичної підготовки.
2) – навчити учнів елементам техніки баскетболу – стійці гравця, пересуванню, ведення, ловіння і передачі м'яча, кидкам м'яча з різних дистанцій, простим відволікальним діям (фінтам);


3) – сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів, витривалості;
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: шкільний спортивний зал.
ОБЛАДНАННЯ: набір баскетбольних м'ячів , фішки, скакалки, секундомір.
КІЛЬКІСТЬ ЗАНЯТЬ: згідно календарному плану – 15


Вид вправи
№ уроку
1
 2
 
3

4
5
6
7
8

 9

10

11

12  

13

14

15
дата           проведення

  











1
Інструктаж за інстр. №
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
2
Стройові вправи
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
3
Теоретичні відомості
х
х
х











х
4
Стійка баскетболіста,
пересування та зупинка















5
Ведення м'яча















6
Кидки м'яча















7
Передача м'яча















8
Відбір м'яча















9
Підбирання м'яча















10
Тактичні командні дії















11
Р.Р.Я. в навч. грі з завданнями
Рухливі ігри та естафети
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
х
12
Контрольні нормативи















13
Тематичне оцінювання














х





                             ЗМІСТ УРОКУ
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
I 1

2
3

4
5
6
7



ІІ


1




2





3





4





5




6





7





8


9





10




11





ІІІ


1
2
3
4


5
6
Підготовча частина
Шикування, рапорт, привітання, повідомлення мети і завдання уроку.
Правила техніки безпеки.
Стройові вправи – повороти на місці, перешикування.
Вимірювання ЧСС.
Ходьба по залу різними способами.
Повільний біг по залу різними способами.
Комплекс загальнорозвівальних вправ на місці і в русі.





Основна частина


Теоретичні – методичні знання:
а) історія розвитку баскетболу в Україні;
б) загальні правила гри у баскетбол;
в) жести суддів, штрафні санкції;
г) гігієна баскетболіста.


ПІДГОТОВЧИ ВПРАВИ
1) стрибкові та бігові вправи;
2) подолання смуги перешкод.


СПЕЦІАЛЬНІ ВПРАВИ
1) зустрічні естафети;
2) естафети без м'яча;
3) естафети з веденням і кидками м'яча.


Техніка пересування і стійки гравця:
1) ознайомлення і вивчення стійок і зупинок баскетболіста;
2) способи пересування під час атаки і в захисту.


Ведення м'яча:
1) по прямій зі зміною відскоку;
2) зі зміною напрямку і швидкості;
3) між фішками, „змійкою”, „вісімкою”;
4) подвійний крок.


Кидки м'яча:
1) двома і однією руками зверху в парах;
2) однією рукою від плеча з різних відстанів;
3) в горизонтальну і вертикальну ціль;
4) штрафні і дистанційні кидки.


Передачі і ловіння м'яча:
1) на місці в парах двома руками зверху;
2) в русі в парах, трійках двома руками зверху;
3) з відскоком від підлоги і щита.


Заволодіння м'ячем: перехоплення, виривання, вибивання з рук атакувального, перехват під час передачі і ведення м'яча суперником. Накривання м'яча.


Фінти (відволікальні) дії:
1) фінт на ведення м'яча;
2) фінт на кидок м'яча.


Тактичні дії:
1) розподіл обов'язків між гравцями для організації захисту та нападу;
2) взаємодія гравців під час організації атаки та захисту;
3) командні дії в ігрових та стандартних ситуаціях;
4) двостороння навчальна гра 4х4, 5х5;
5) стрітбол.
Рухливі ігри:
1) „Виклик номерів”;
2) „Квач маршем”;
3) „Виштовхни з кола”.


Заключна частина


Шикування.
Ходьба з різними положеннями рук. Повільний біг.
Вправи на відновлення дихання, перевірка ЧСС.
Підведення підсумків уроку.


Повідомлення домашнього завдання.
Організований вихід із залу.
10 -12 хв.
  1 хв.
  
  30 с.
  30 с.
  
30 с.
 по 15 с.
 200 м.
 6 – 7 хв.


 

30 хв.
 
 3 хв.







 2-3 хв.




 3 – 4 хв.





 3 – 4 хв.



 3 – 4
 спроби






по 5-7 раз





по 5-7 раз



5-7хв




5 – 7 хв.

по 2-3 хв.

5 – 7 хв.
10 – 15 хв




5 – 7 хв.


3-5 хв

 

 2-3 хв.
 1 хв.
 30 с.

 
30с.
 

 
Фронтальний метод, перевірка спортивної
форми.                            

В шеренгу по одному.
В колону по одному.
Темп – вільний.
Контроль за
виконанням







Фронтальний метод.
Звернути увагу на жести суддів.




Поділ класу на
рівноцінні команди.
Чіткість виконання
вправ.
Поділ на команди або на групи. Темп виконання вправ середній.

Стежити за помилками, звернути увагу на узгодженість

рухів.


Те саме.


Стежити за технікою відштовхування і
випуску м'яча.



Оцінюється точність і техніка виконання.

Стежити за
узгодженістю в роботі
рук і ніг, положенням тулуба.

Визначити місце і

відстань між учнями.


Стежити за технікою виконання.





Увага на обманні рухи.



Можливо в ігрових умовах. Пояснити завдання кожного гравця.

Увага на подвійний крок.
Дотримання правил гри.
Те саме.




В колону по одному, темп повільний.

Звернути увагу на
помилки, недоліки під час уроку, відзначити кращих, оголошення оцінок
Можливі індивідуальні завдання.