План-конспект на блок уроків з учнями 5 класу
з теми «Футбол»
МЕТА УРОКУ: виховувати силу волі, витримку, взаємодопомогу, відповідальність, дисциплінованості, сміливість, самостійність, прояви дружби.
ЗАВДАННЯ УРОКУ: 1)- навчити техніці пересування, основним елементам техніки і тактики гри.
2)- сприяти розвитку швидкості, координації рухів, спритності, витривалості, швидкісно – силових якостей;
3)- розвивати рухові якості за допомогою спортивних та рухливих ігор.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: шкільний спортивний зал, спортивний майданчик, стадіон.
ОБЛАДНАННЯ: набір футбольних м’ячів, фішки, малі ворота, секундомір.
КІЛЬКІСТЬ ЗАНЯТЬ: 14


            ВИД ВПРАВИ.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
1
Техніка пересування.














2
Удари по м’ячу.














3
Ведення м’яча.














4
Зупинка м’яча.














5
Відбирання м’яча.














6
Укидання м’яча.














7
Тактична підготовка.
















                             ЗМІСТ УРОКУ                      
Дозування
уроку
Організаційно – методичні
  вказівки.
Підготовча частина.
Шикування, рапорт, привітання, повідомлення теми, мети і завдання уроку.
Правила техніки безпеки.
Строєві вправи – повороти на місці, перешикування.
Ходьба різними способами і зі зміною швидкості.
Повільний біг різними способами (з прискоренням).
Комплекс загальнорозвивальних вправ:
  • 1) під час руху;
  • 2) на місці;
  • 3) з предметами.
Основна частина
Теоретично – методичні знання:
-    повторення правил гри у футбол;
  • правила безпеки та самоконтролю за станом здоров’я.
ПІДГОТОВЧИ ВПРАВИ:
  • стрибкові вправи;
  • рівно – перемінний біг на 30, 60, 100м., повторно – інтервальне пробігання (серіями);
  • естафети з м’ячами (з елементами футболу).
СПЕЦІАЛЬНІ ВПРАВИ:
  • вправи для розвитку швидкості;
  • вправи для розвитку спритності;
  • вправи на координацію рухів.
ТЕХНіЧНА ПІДГОТОВКА.
Різні поєднання прийомів техніки пересування з
     технікою володіння м’ячем:
  • біг звичайним, приставним кроком (в різних напрямках);
  • біг по прямій зі зміною швидкості і напрямку руху;
  • стрибки: в довжину з місця (поштовхом однієї та обома ногами).
Удари по м’ячу:
  • що стоїть, що котиться у різних напрямках;
  • в русі, на точність, дальність, силу, з оцінкою
     тактичної ситуації перед виконанням удару;
  • серединою лоба у стрибку та без стрибка.
Зупинка м’яча:
  • з поворотом на 180;
  • внутрішньою та зовнішньою частинами підйому стопи.
  • грудьми м’яча що опускається.
Ведення м’яча:
-    збільшуючи швидкість руху, виконуючи ривки;
  • внутрішньою і зовнішньою частинами підйому;
  • по прямій, по колу, по вісімці, а також між стійками.
Відбирання м’яча:
  • вдосконалення вивчених прийомів, атакуючи суперника спереду, збоку, ззаду, в умовах ігрових вправ та навчальних ігор.
Техніка гри воротаря:
  • ловіння, відбивання, переведення без падіння та відбивання в грі на виході; кидки м’яча рукою,
     вибивання м’яча ногою з землі та з рук
     на дальність і точність.
ТАКТИЧНА ПІДГОТОВКА (вдосконалення).
Індивідуальні дії:
маневрування на полі: відкривання для прийому м’яча, відволікання суперника, створення чисельної переваги на окремій ділянці поля. Уміння вибрати з кількох можливих рішень даної ігрової ситуації найправильніше та раціонально використати вивчені технічні прийоми.
Групові дії:
  • взаємодія гравців під час організації атаки з використанням різних передач: на хід, біля ноги, коротких, середніх, довгих, поздовжніх, поперечних,
     діагональних, по землі, в повітрі; гра в один дотик;
     закривання, перехоплення та відбирання м’яча у
     захисті; правильний вибір позиції  та страхування під  
     час організації протидії атакувальним комбінаціям;
      створення чисельної переваги в обороні;
     двостороння навчальна гра з додатковими умовами.

Заключна частина.
Шикування.
Ходьба з різними положеннями рук.
Повільний біг.
Вправи на відновлення дихання, перевірка ЧСС.
Підведення підсумків уроку.


Домашнє завдання.
Упорядкування місця занять.
Організований вихід з спортивного залу, зі стадіону.
10 – 12хв.
  1 хв.

  30 сек.
  1 хв.
150 хв.
до 300 м.
6 – 7 хв.



  30 хв.
 2 – 3 хв.

3 – 5 хв.



 
 5 – 7 хв.



3 – 5 хв.





 5 – 7 хв.



5 – 7 хв.



5 – 7 хв.


3 – 5 хв.


 5 – 7 хв.




 
до 10 хв.





 до 10 хв.









 3 – 5 хв.

   50 м.
   100м.
   1 хв.
   1 хв.

   
   30 с.

Фронтальний метод.

Метод опитування.
Чіткість виконання стр. вправ.
Перешикувати в колону по од-
ному. Контроль за виконанням вправ і диханням.
По можливості під музикальний супровід.

Фронтальний метод. Показати місця знаходження ЧСС.

Поточний метод. Поділ на групи або, контроль за вико –
нанням вправ.
Змагальний метод.

Теж саме, темп вище середнього. Підготовити обладнання і знаряддя.


Фронтальним або поточним методом.




Контроль за положенням тулу -
ба, стопи. Відстань між партне-
рами 10 – 15м.


Теж саме.
М’яч накидає партнер.         


Темп з повільного до серед –
нього, відстань між фішками 1,5 – 2м.

Поділ учнів на групи. Фіксація уваги на техніку безпеки, запобігання підніжок, падіння.

Відібрати з учнів гравців у воротах за оцінюванням по найкращим показникам реакції.



Поділ на команди або на групи.
Визначити обов’язки кожному учню. Темп середній.



Теж саме.
Позначити позицію кожному гравцю.







Поділ на рівноцінні команди.

Фронтальний метод.
Перешикування в колону по одному. Темп повільний, кон –
троль за дотриманням правил дихання.
Звернути увагу на допущені помилки, недоліки під час уро-
ку, відзначити кращих учнів.
Жонглювання м’ячем, бігові вправи. Можливі індивідуальні завдання.